חזרה
דף בית > %D7%94%D7%A2%D7%9E%D7%95%D7%AA%D7%94%20%D7%95%D7%A4%D7%A2%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%AA%D7%94 > %D7%9B%D7%A0%D7%A1%D7%99%D7%9D%20%D7%A9%D7%9C%20%D7%94%D7%A2%D7%9E%D7%95%D7%AA%D7%94%20%D7%91%D7%90%D7%A8%D7%A5 > כנס 2014 מלון השרון הרצליה 5-6.11.14
כנס 2014 מלון השרון הרצליה 5-6.11.14

הכנס התקיים במלון השרון בהרצליה. בכנס התקיימו הרצאות נרחבות בנושאים שונים הקשורים ליתר לחץ דם ריאתי: שיקום ריאתי, עזרה ראשונה, ביטוח לאומי, תמיכה בתקשורת בין החולים ובני משפחותיהם, סדנת תכשיטנות, תמיכה בהורים לחולים, פרוסטציקלינים, צנתור, הריון ולידה בלחץ ריאתי, הרדמה, תרופות חדשות ומחקרים חדשים.

1. ילדים פוגשים את מחלת יל"ד ריאתי בתקופות שונות בחייהם. כיצד תופסים ילדים את המחלה? מה חווה ילד בן שנה המתאשפז לעומת ילד בן 4? מה תפקיד המשפחה הגרעינית והמורחבת במערך הסיוע לילד? כיצד ניתן להקל על האחים לילדים חולים? האם ניתן להכין ילד צעיר לפני ניתוח וכיצד? כיצד משפיעה המחלה על הנער/ה המתבגר? כל זאת ועוד בהרצאה מרתקת מפי פסיכולוגית בכירה.

2.שיקום ריאתי הינו שיקום הנועד לשקם את מערכת הלב ריאה, ולגרום לשיקום מערכת הריאות ע"י תרגילי נשימה ופעילות פיזית מבוקרת ע"י צוות רפואי מיומן. מי זכאי לכך? לכמה טיפולים? לאיזה דופק מותר להגיע? באיזו כמות חמצן ניתן להשתמש? על כך ועוד שאלות רבות יענו לנו רופא מומחה בשיקום ריאה ויל"ד ריאתי, ומנחה מטעם העמותה.

3. העזרה הראשונה כוללת לרוב מספר פעולות פשוטות העשויות אף להציל חיים המבוצעות עם ציוד מינימלי ודורשות הכשרה מועטה. מה עושים כאשר חולה ביל"ד ריאתי סובל מכאבים בחזה? סחרחורות? חולשה פתאומית? פעימות לב מואצות? כאבי ראש? מתי צריך לפנות לעזרה ראשונה? רופא מומחה ליל"ד ריאתי, פרמדיק ומנחה מהעמותה, יציגו לפניכם פתרונות לבעיות אלו.

4. ביטוח לאומי הוא מנגנון שמטרתו להגן על אזרחי המדינה במישור הכלכלי. מי זכאי לקצבת נכות? מה היא נכות רפואית ומה הכוונה ב "אחוזי אי כושר עבודה"? מה היא קצבת שר"מ? האם נכה רשאי לעבוד, ובאיזו משכורת? מומחים מטעם הביטוח הלאומי ומנכ"ל העמותה, ינסו לעשות לכם סדר בזכויותיכם.

5. צנתור לב הוא הליך קרדיולוגי פולשני הנפוץ בשימוש בחולי לב לצורך אבחון וטיפול בבעיות כלי דם לבביים. מה היא מטרת הצנתור? מה הוא צנתור אבחנתי ומה הוא צנתור טיפולי? כיצד מבצעים צנתור? מה האפשרויות בהחדרת הצנתר? אלו תרופות מוחדרות תוך כדי הצנתור? כיצד קובעים מה הוא הלחץ הריאתי? מנהל מחלקת צנתורים בבלינסון  ומנחה מטעם העמותה ינסו להקל עליכם בהבנת תהליך זה.

6. טיפול בפרוסטציקלינים הראה את היעילות הגבוהה ביותר בטיפול ביתר לחץ דם ריאתי. בקבוצה זו שלוש תרופות: ונטוויס הניתן בשאיפה, פלולן הניתן בהזרקה לווריד ראשי ורמודולין הניתן בהזרקה לווריד ראשי או בזריקה תת-עורית.  כיצד ניתנים התרופות בפועל? כיצד נזהרים מזיהומים במתן תוך ורידי? כיצד נמנעים מכאבים בתת עורי? על כך יענו לנו אחות אחראית בתל השומר מומחה למשאבות,  ומנחה מטעם העמותה.

7. נושאים שונים סביב המחלה: הרדמה, גניקולוגיה, רמת הברזל הם רק חלק מהדברים איתם מתמודדים חולי יל"ד ריאתי. איזו הרדמה מותרת וכיצד? כיצד מתמודדים עם בעיות גניקולוגיות? מדוע חשוב לשמור על רמת ברזל תקינה? מספר תרופות חדשות ליתר לחץ דם ריאתי קיבלו את אישור הFDA ובימים אלו אנו עובדים על הכנסתם לסל הבריאות. מה הם? כיצד הם פועלים? אלו חידושים אחרונים יש בכל הנושא הטיפולי? מה המחקרים החדשים שקיימים כיום ולאלו מהם ניתן להצטרף? על כך ועוד ירצו לנו רופאים מומחים ביל"ד ריאתי.


















































תרמו לעמותה צפו בסרטון תדמית הצטרפו לעמותה