דף בית > %EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%20%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD > %EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%20%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD > 13. טיפול ארוך-טווח ב- Vardenafil [לויטרה] עשוי להועיל ליל"ד ריאתי
13. טיפול ארוך-טווח ב- Vardenafil [לויטרה] עשוי להועיל ליל"ד ריאתי

מתוצאות מחקר חדש שנערך בסין עולה כי טיפול ארוך-טווח ב- Vardenafil  [לויטרה] עשוי להועיל לחולים הסובלים מיתר לחץ דם ריאתי עורקי.

החוקרים מציינים כי היעילות והבטיחות של טיפול ארוך טווח ב- Vardenafil בחולים עם יתר לחץ דם ריאתי עורקי נבדקו רק בתיאורי מקרים. המחקר הנוכחי כלל 45 חולים עם יתר לחץ דם ריאתי עורקי (אידיופתי, על-רקע מחלת רקמת חיבור ומחלת לב מולדת, או יתר לחץ דם פורטו-פולמונרי) שטופלו באחד מחמישה מרכזים בסין, בין אוקטובר 2006 לינואר 2008. כל החולים סווגו עם מצב תפקודי בדרגה II-IV לפי סולם ה-WHO, עם mPAP (Mean Pulmonary Artery Pressure) של מעל 30 מ"מ כספית ו-6MWD (6-Minute Walking Distance) של 550 מטרים בתחילת המחקר. המשתתפים טופלו ב- Vardenafil במינון 5 מ"ג ביום, למשך חודש אחד, ולאחר מכן המינון הועלה ל-5 מ"ג, פעמיים ביום, במידה והחולים יכלו לסבול זאת. פרט ל- Vardenafil לא הותר טיפול במרחיבי כלי דם אחרים במהלך שלושת החודשים שלפני המחקר או במהלכו.

 

החוקרים תיעדו עליה של 70.7 מטרים במרחק ההליכה ל-6 דקות (p<0.0001) לאחר 3 חודשים ועליה של 83.4 מטרים (p<0.0001) בהערכה הסופית (בממוצע, לאחר 14 חודשים, n=20). שיפור מובהק סטטיסטית זוהה במספר מדדים המודינאמיים (למשל, mPAP: ירידה ממוצעת של 7.7 מ"מ כספית; תנגודת כלי דם ריאתיים: ירידה ממוצעת של 6.1 Wood Units). תופעות הלוואי הנפוצות ביותר כללו אודם (60%) וכאבי ראש (26.7%); מרבית תופעות הלוואי היו קלות ואף אחד מהמטופלים לא הפסיק את הטיפול בשלב מוקדם בגלל תופעות לוואי.

 

החוקרים מסכמים כי התוצאות מאשרות כי Vardenafil עשוי להביא לשיפור בסבילות הגופנית ובמדדים ההמודינאמיים של כלי הדם הריאתיים בחולים עם יתר לחץ דם עורקי ריאתי.

 

Heart; published early online 22 June 2009

תרמו לעמותה צפו בסרטון תדמית הצטרפו לעמותה