דף בית > %EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%20%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD > %EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%20%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD > הרצאה באסיפה הכללית של העמותה בשנת 2010
הרצאה באסיפה הכללית של העמותה בשנת 2010

הרצאה של ד"ר סיטבון באסיפה כללית 2010

 

האם זה אפשרי להיכנס להריון לאחר השתלה ? והאם מישהי שבכל זאת רוצה להיכנס להריון האם עדיף לעשות זאת עם פלולן לפני ההשתלה או לאחריה?

לא מומלץ להיכנס להריון אך ישנם מקרים מסוימים שאפשר באופן עקרוני לשקול את העניין באופן ספציפי. לאחר שעברו לפחות כחמש שנים מההשתלה והחולה יציבה ניתן לשקול את הענין עם הרופא המטפל,ואכן ישנם גם דיווחים בספרות הרפואית על נשים שכמה שנים לאחר ההשתלה עברו הריון ובהצלחה. אך לא עוברים השתלה במטרה להיכנס להריון, מפני שההשתלה בעצמה היא דבר מסובך הדורשת אף היא סיכון רב.

נשים שרוצות להיכנס להריון לפני השתלה, וחולות ביל"ד ריאתי, ההגדרה למקרים כאלו היא שלילית, כלומר אין להיכנס להריון , מלבד מקרים שבהם מדובר באשה שחולה זמן רב ולוקחת קלציום מקבוצה של חוסמי סידן, ומגיבה לטיפול כזה בצורה טובה, אזי ניתן לשקול להיכנס להריון, וזה המקרה היחיד בו ניתן אכן להיכנס להריון.

איך ניתן לעזור לנשים שיש להם דימום רב בעת המחזור בעקבות לקיחת התרופות?

אין הרבה מה לעשות בתחום זה, אך אפשר לשלב לקיחת גלולות, ואז הגלולות עם נוגדי קרישה, קצת מונעים את הדימום.  ישנם מקרים שבהן ניתן לשקול להפסיק את לקיחת נוגדי הקרישה, אך צריך לשקול את העניין.

יש מקרים שבהן ניתן לקחת כדורים למניעת הריון, בצרפת נותנים, לנשים שלוקחות נוגדי קרישה -גלולות המכילות מינונים נמוכים של הורמונים, גם אסטרוגן וגם פרוגסטרון, ולנשים שאינן לוקחות נוגדי קרישה- נותנים רק פרוגסטרון, ולא נותנים להם מונעי הריון שמכילים אסטרוגן.

האם הפרוגסטרון מוכיח את עצמו? האם יש ניסיון בזה ?

בפרוגסטרון יש מעט סיכונים של נטייה לקרישות, אך מפני שלוקחים תרופות נגד קרישה זה עוזר לזה.

ואלו שאינן לוקחות נוגדי קרישה עם הפרוגסטרון ?

הגישה בצרפת היא שניתן לקחת פרוגסטרון בלי נוגדי קרישה אך רוב הנשים לוקחות נוגדי קרישה ממילא.

 

מה ניסיונכם עם תרופת רמודולין  IV?

אין רמודולין  IV באירופה ואנו גם לא עושים ניסויים עם תרופה זו. לפי ניסיוני, IV  רמודולין פחות יעיל מIV פלולן, אין לי אומנם הרבה ניסיון איתו, אך ממעט ניסיוני זו המסקנה שהגעתי.

האם יש אפשרות לעבור מפלולן לתרופות אחרות?

אומנם ישנם חולים שעברו אך הם מסוימים מאוד, ורק אם מצבם מאפשר זאת וגם צריך לעשות זאת עם צינתור, ולעקוב לאחר מכן, כי הרבה מאוד חולים דועכים חזרה, לכן חשוב לעשות מעקב צמוד.

 

 

תרמו לעמותה צפו בסרטון תדמית הצטרפו לעמותה